Åhlens potatissallad

I lördags så gjorde jag hemmagjord potatissallad och grillspett till middag.

Potatissalladen gör jag efter ett gammalt recept, det är den potatissallad som man kunde köpa på Åhlens när jag var liten.
Hittade det receptet i en veckotidning för några år sedan.
Perfekt sommarmat, passar bra till grillat och den blir bara godare ifall man gör den dagen innan.



Koka 2 kg fast potatis
Hacka en gul lök
Blanda ned i en bunke:
1 flaska felix salladsdressing (orginal)
2 dl majonäs
3 dl gräddfil
salt och svartpeppar.

Vänd ned potatis och lök i blandningen.
Låt gärna stå ett dygn i kylen.

Vi gjorde grillspett till, mums!


Lökarna la jag en stund i ugnen innan jag gjorde spetten.
Lägg lökarna på en bit aluminiumfolie, ringla över lite olivolja, salt & peppar.
Gör ett paket och låt ligga i ugn ca. 10-15 min.
Då blir de sedan färdiga på grillen.

Kommentera här: